Bewust rijgedrag?

Doe de Mobiliteitsbattle en daag ze uit!


jaar ervaring

Succesvolle projecten

%

Minder uitstoot

Ton CO2 bespaard

Wat is de mobiliteitsbattle?

Gedrag heeft een grote invloed op brandstofverbruik van voertuigen. De Mobiliteitsbattle is een wedstrijd tussen medewerkers binnen een organisatie. Tijdens de battle worden deelnemers uitgedaagd om hun rijgedrag op een positieve manier te beïnvloeden. Hierbij wordt het rijgedrag van de medewerkers geanalyseerd op de volgende indicatoren:

  • Mate van optrekken en remmen
  • Snelheid in de bochten
  • Houden aan maximum snelheid
  • Overschrijding maximum toerental

Al deze aspecten hebben invloed op zowel brandstofverbruik als veiligheid. Gedurende een periode van zes maanden strijden werknemers tegen elkaar voor de hoogste score en wordt het rijgedrag van de deelnemers gemonitord door Zienergie. Hierbij wordt gebruikt gemaakt van de Ecobox.

Deze connector is eenvoudig zelf aan te sluiten in de auto. Via een online omgeving is informatie over rijgedrag voor de deelnemers inzichtelijk. Daarnaast ontvangen deelnemers wekelijks een tussenstand van de battle inclusief tips & tricks voor verbeteringen. Dit alles om de deelnemers op een positieve manier te stimuleren om hun rijgedrag te verbeteren.

Wat levert de mobiliteitsbattle op?

De Mobiliteitsbattle kan op verschillende vlakken interessant voor uw organisatie zijn:

  • Kostenbesparingen door lager brandstofverbruik
    Uit ervaring bij andere mobiliteitswedstrijden blijkt dat door alleen al bewust om te gaan met rijgedrag er gemiddeld een brandstofreductie van 10% te behalen valt. Bij een (lease)wagenpark van 10 auto’s en 40.000 km per jaar betekent dat ongeveer € 5.000,- besparing op brandstofkosten op jaarbasis.
  • Invulling van duurzaam ondernemen en bijdrage aan duurzaam imago
    Mobiliteit heeft een grote impact op de CO2 footprint van bedrijven. Door het deelnemen aan de Mobiliteitsbattle werkt uw bedrijf aan het reduceren van de CO2 footprint en draagt u bij aan het verduurzamen van uw organisatie.
  • Bewustwording en werknemerstevredenheid
    Het deelnemen aan een battle zorgt voor een positieve competitie in uw organisatie. Werknemers zullen tijdens het werk de discussie met elkaar aangaan over hun onderlinge prestaties en mobiliteitskeuzes. Dit draagt ook weer bij aan bewustwording over mobiliteitskeuzes bij het personeel.

Sander van Zienergie vertelt:

“Mobiliteit blijft op verschillende vlakken een actueel thema. Het speelt namelijk niet alleen een belangrijke rol binnen maatschappelijk verantwoord ondernemen, maar het is ook een van de grootste facilitaire kostenposten van bedrijven en organisaties.”

“Met een Mobiliteitsbattle snijdt het mes aan twee kanten: het komt het milieu ten goede én het is goed voor uw portemonnee. Bovendien zorgen we ook voor regionale promotie. Zo komt niet alleen het thema duurzame mobiliteit onder de aandacht, maar ook de mvo-ambitie van uw organisatie of bedrijf.”

“De ervaring en verdere bewustwording die wordt opgedaan door deel te nemen aan deze Mobiliteitsbattle is een belangrijke motivatie voor ons om deel te nemen’’.
Jarno Luttikhuis

Manager Grootbedrijf, ABN Amro

Benieuwd wie het beste rijgedrag heeft?

Battle onderling voor die eerste plaats!

Ja,dat wil ik