Inzicht krijgen?

Krijg inzicht in het energieverbruik en uitstoot binnen uw organisatie met de CO2 footprint


jaar ervaring

Succesvolle projecten

%

Minder uitstoot

Ton CO2 bespaard

Aanpak CO2 footprint

Hoe verhoudt het brandstofverbruik tot het gasverbruik? En zijn hier besparingen mogelijk?

De resultaten van de CO2 footprint helpen u besparingsdoelstellingen te formuleren. Ook draagt het inzicht van een CO2 footprint bij aan de bewustwording binnen uw organisatie.

Zienergie kan voor u de CO2 footprint analyse uitvoeren. Wij doen dit volgens de methode van de CO2 prestatieladder.

Vervolgens is de CO2 footprint een prima uitgangspunt voor het formuleren van het beleid en besparingsdoelstellingen. Omdat elke organisatie anders is maken wij voor u een plan van aanpak op maat.

Janjoris van Zienergie vertelt:

“Klimaatverandering en uitputting van grondstoffen zijn grote uitdagingen voor de maatschappij. Ons hele economische systeem moet op de schop om in de toekomst hetzelfde welvaartsniveau in stand te houden.”

“Dat betekent dat bestaande lineaire systemen van grondstof, productie en afdanking moeten omgevormd worden tot een circulaire economie. Duurzame energie vervangt fossiele brandstoffen en productieketens worden transparanter.”

“Als ondernemer moet je je hierop voorbereiden, nu al. Met mijn advies draag ik graag een steentje aan bij.”

Dankzij de CO2 footprint van Zienergie

In oktober 2015 hebben we een nieuwe vestiging in Reeuwijk geopend. Daardoor is onze uitstoot in 2016 absoluut gezien een stukje hoger. Maar ook relatief gezien is ons brandstofverbruik van de lease- en bedrijfswagens in 2016 gestegen. Dat wordt dus ons primaire aandachtspunt als het gaat om reductiemaatregelen.

Cor de Best

directeur, Van Lente

Weten hoe uw organisatie presteert?

Zienergie kan voor u de CO2 footprint analyse uitvoeren!

Ja,dat wil ik

Optioneel vervolgtraject CO2 footprint

Een mogelijk vervolgproject van de CO2 footprint zou de CO2 prestatieladder kunnen zijn.

 

  • Inzicht in uw energieverbruik
  • Invulling geven aan het energiebeleid
  • Energie- en kostenbesparing
  • Interne bewustwording
  • Concurrentievoordeel
  • Groen imago